Mass media

Navalny’s Team Released Two-Hour Video Featuring Putin’s Deluxe Palace in Crimea

Alexei Navalny's team on Tuesday released a two-hour video featuring details of a luxurious property on Russia's southern Black Sea coast purportedly belonging to Russian President Vladimir Putin.

The YouTube feature, accompanied by a blog post from the jailed dissident, claims Putin's property cost $1.35 billion (€1.1 billion) and was paid for "with the largest bribe in history."

Head of culture oversight committee puts forth need for TVR's legislative overhaul

The Save Romania Union - Freedom, Unity and Solidarity Party (USR PLUS) alliance backs the need for the reform of the statutes of the National Public Television Broadcaster - TVR as soon as the regular Parliament session begins, chairman of the Lower House Culture Committee Iulian Bulai told a debate today on the situation of TVR with journalists and civil society representatives.

Poland’s PiS-Poor Media

Polska Press's reach is impressive. Just in Malopolska (Lesser Poland Voivodeship), Polska Press publishes, among others, Gazeta Krakowska and Dziennik Polski, one of the largest circulated dailies in Krakow, several local weeklies, a popular giveaway newspaper and three major web portals, which for many, especially in smaller towns and villages, are essential sources of local information.

Trump’s Video Blocked on You Tube, Comments Disabled

YouTube has removed a new video uploaded to President Trump's account for violating the company's content policies on inciting violence. The account has also been issued a "strike" and is unable to upload new content for at least a week. It's presently unclear exactly which video prompted the action on Trump's account, or what it contained.

Three interested in job of RTV Slovenija boss

Ljubljana – Three candidates have applied for the job of RTV Slovenija director general as the public broadcaster’s incumbent Igor Kadunc’s four-year term expires in late April. The programme council is expected to discuss them on 25 January. To be appointed, the candidate will have to receive at least 15 of the 29 councillor votes.

WHO enters Wuhan

The WHO team was supposed to arrive in China early in January, but the authorities in Beijing did not immediately agree to approve their arrival.
Reuters reports that the National Health Commission, which announced the date of arrival of the WHO investigation team, did not provide more details about the plan of activities of the WHO investigators.

Pages