Radio in Turkey

Lack of fair media opportunity in Turkish elections

The Kurdish problem-focused Peoples? Democratic Party (HDP) filed an official complaint to Turkey?s Supreme Election Board (YSK) on May 5, claiming that President Tayyip Erdo?an has been taking sides on behalf of the ruling Justice and Development Party (AK Parti), despite the president?s political neutrality outlined in the constitution.

No fine for government-friendly business tycoon's ad featuring Turkish flag

Turkey?s media watchdog has decided not to fine the company responsible for a TV advertisement in which a Turkish flag was shown, which is forbidden in ads. 

The Supreme Council of Radio and Television (RTÜK) did not order a punishment for the usage of the national flag in the ad for the A?ao?lu group, owned by prominent business mogul Ali A?ao?lu.

Turkey's media watchdog issued fines worth 37 million liras in 2014: Report

Turkey?s media watchdog, the Supreme Board of Radio and Television (RTÜK), fined TV stations a total of 37 million liras over the course of 2014, according to its annual activity report.

The report also revealed that the watchdog received over 120,000 complaints from viewers last year, a rise of 2.3 percent from 2013.

High Election Board to keep election broadcast violation authority after Turkish Parliament debate

A controversial clause granting Turkey's media watchdog the authority to fine TV channels that violate election broadcast limitations, while de-authorizing the High Election Board (YSK), has been withdrawn from the related omnibus bill at parliament.

Watchdog fines Turkish broadcasters for reading out newspaper articles on graft inquiry

Turkey's TV watchdog has fined six private broadcasters for breaching a gag order on the parliamentary graft inquiry commission's process by "reading out newspaper articles."

The Supreme Board of Radio and Television (RTÜK) had announced that it would monitor TV broadcasters after the ban on the graft commission's inquiry was issued.

Pages